lirik lagu

Full Lirik Lagu ‘ Mari Mengundi ‘ Sempena Pilihan Raya Umum .

Lirik Lagu ‘ Mari Mengundi ‘ Sempena Pilihan Raya Umum. Tak lama lagi nak mengundi !! . sebenarnya, baru-baru ini aku ada dengar lagu marilah mengundi ni berkumandang dekat TV. jadi aku pun nak kongsikanlah lirik lagu ‘ mari mengundi ‘ ini. jom nyanyi sama-sama. Lagu ini sangat unik sebab penuh dengan nasihat kepada masyarakat yang akan turun mengundi. Anda akan undi parti mana tu? hehe opss undikan rahsia. jangan bagitahu dekat orang tau.

Selalunya lagu ni akan keluar bila nak mengundi. maksudnya tak lama lagi lah kan tarikh dia. korang dah bersedia ? bersedia nak nyanyi lagu ini ikut lirik dia ? hehehe

 

mari mengundi

Lirik Lagu Mari Mengundi

Marilah mari
Pergi mengundi
Jangan lupa kewajipan pada negara

Marilah mari
Pergi mengundi
Jangan lupa kewajipan pada negara

Hari undi akan tiba
kekalkan demokrasi
gunakan hak kita yang asasi

Fikir terlebih dulu
Dengan akal bestari
Sebelum membuang undi
Yang dihargai

Marilah mari
Pergi mengundi
Jangan lupa kewajipan pada negara

Marilah mari
Pergi mengundi
Jangan lupa kewajipan pada negara

Jangan lupa kad pengenalan
Serta nombor daftar undi
Masa tidak kerugian
Membuang mengundi

Bila memangkah kertas undi
harus kita berhati-hati
kalau salah tak berganti sesal sendiri

Marilah mari
Pergi mengundi
Jangan lupa kewajipan pada negara

Marilah mari
Pergi mengundi
Jangan lupa kewajipan pada negara

Kesimpulan

Anda sudah bersedia untuk pergi mengundi? Kalau dah, jalankan tanggungjawab anda dengan sebaiknya tau. Selamat mengundi.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Back to top button